איך הפך אמיר אשל מטייס בינוני למפקד חיל האוויר הבא?

איך הפך אמיר אשל מטייס בינוני למפקד חיל האוויר הבא?כשאמיר אשל בן תשע ראה בקיוסק ברמת גן מגזין תעופה- ונדלק. חבריו של אשל מספרים על טייס שלא תמיד בלט אבל החליט שימריא הכי גבוה שאפשר, ובשבוע הבא יתיישב בכסא מפקד חיל האוויר.

מי אתה אמיר אשל? הכתבה המלאה
אנשים | פורסם 07/05/12 18:50


בסבירות גבוהה, אמיר אשל עשוי למצוא עצמו עומד, מתישהו בקרוב, מול טייסי חיל האוויר ושולח אותם לתקוף את מתקני הגרעין באירן. הילד שהתאהב במטוסים והוביל את המטס מעל אושוויץ, יהפוך בשני הבא לטייס מספר אחת – מפקד חיל האוויר. "יש עליך כובד אחריות מאוד גדול לחיים של אנשים, למשימות שהן באמת גדולות ממך כבן אדם" מספר אלוף במיל. אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר, כיום מנכ"ל "אל-על". "ללא ספק שהוא מבין מצוין לאן הוא נכנס ומה גודל האחריות" מוסיף.

מנכ"ל חברה בגיל 15

אשל נולד בשנת 1959 ברמת גן לחזי, סגן אלוף בגולני ועדנה שעבדה במועצת הפירות. אח בכור לשלוש אחיות. "החדר של אמיר היה מלא מודלים של מטוסים" מספר ואדים טל, חבר ילדות של אמיר אשל.

בגיל 9 בקיוסט ברמת גן אשל מבחין במגזין של "עשור לקדש" והוא ננעל על המטוסים שבעטיפה של המגזין. מאותו רגע הוא מחליט שזה מה שמעניין אותו. השגעון שלו למטוסים הוביל אותו לחתום על מנוי למגזיני תעופה בעולם. כדי לקבל פרטים על דגם של מסוק הוא המציא חברה בשם "Eshel Airways" ורשם את עצמו כמנכ"ל שלה. הוא למד בתיכון "אוהל שם" והיה חבר בגדנע אויר, תנועת הנוער של חיל האויר.

רגע לפני הגיוס היו לו מחשבות שניות אולי בכל זאת ללכת לגולני בעקבות אביו, אבל אז בא הזימון לקורס טיס והשאר היסטוריה. "אמיר, להבדיל מהרבה מפקדי חיילות האוויר בעבר, לא היה חניך מצטיין, הוא בנה את עצמו לאט לאט" מספר ע', חבר של אמיר אשל מקורס הטייס.

הוא סיים את הקורס בהצלחה כטייס קרב ויצא להדריך בבית הספר לטיסה. אשל הטיס סקייהוק, עשה הסבה ופיקד על טייסות F16 ופאנטום, לפני שמונה לראש מחלקת המבצעים במטה.

רוני דניאל: "לקצינים מותר לטעות"

בשנת 1999 מונה אשל לפקד על בסיס רמון. כאשר הוביל מסוק אפאצ'י לצפון הוא שיגר בטעות טיל שכמעט ופגע בכוח מילואים. בחיל האוויר זוכרים אותו צועק בקשר ואחר כך קונס את עצמו על ה'כמעט ונפגע'. "אני לא מכיר קצין אחד שברקע שלו יש תקלה, לקצינים מותר לטעות, ואם זה לא כשל ערכי צריך לדעת לקבל את הטעויות ולראות את כל הדרך" טוען רוני דניאל, פרשן צבאי בחדשות 2.

בתפקיד הבא כמפקד בסיס תל נוף, נחשף אשל לציבור. התמונה בה אשל מוביל את מטוסי חיל האוויר מעל שערי אושוויץ, תלויה היום כמעט בכל לשכה של בכיר בצה"ל.

אם יש משהו שאשל מקפיד להשאיר בצד זה את משפחתו הפרטית. את אביגיל, אשתו, הכיר כששירתו בבסיס רמון. "יש לה חלק לא מבוטל במיהו ובמקום שאליו הוא הגיע" מספר האלוף במיל' שקדי. לזוג שלושה ילדים והמשפחה מתוגררת במושב קדרון שליד גדרה. "הכינוי שלו 'נפוליאון' לא נדבק לו בהיבט שלילי, אלא בגלל הגודל הפיזי שלו" מספר בועז רוזנמן, חבר של אמיר אשל מקורס הטייס.

התקיפה באירן

התקשורת הציבה את אמיר אשל ויוחנן לוקר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה ונווט קרב מוערך, בשני צידי המתרס לתפקיד מפקד חיל האוויר. לוקר כמי שמצדד בתקיפה באירן ואשל כמי שמתנגד לה. "התחרות עצמה הייתה קצת פיקטיבית" מספר עמוס הראל, פרשן צבאי בעיתון "הארץ". "אשל היה המוביל, לוקר היה מספר 2, והתקשורת ניסתה לגרור לתוך הדבר הזה את העניין האירני" מוסיף.

"זה יפול כנראה במשמרת של אמיר אשל, אנחנו לא יודעים אם ישראל באמת תתקוף באירן, אבל ההכנה הסופית של האופציה הצבאית ולכולם ברור שחיל האויר יהיה אחראי עליה, וגם ההמלצה לקברניטים תהיה בידיים של אמיר אשל" מסכם עמוס הראל.

מקור: איך הפך אמיר אשל מטייס בינוני למפקד חיל האוויר הבא? | אנשים

 

העליתי את עותק הכתבה אצלנו שתשמר למזכרת.

תגובות בפייסבוק:

תגובות בפייסבוק

השאירו תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: